Iskanje
Nazaj na blog

Katero platformo (CMS) izbrati za vašo novo spletno trgovino?

Katero platformo (CMS) izbrati za vašo novo spletno trgovino?

Danes na tržišču obstaja veliko različnih sistemov za upravljanje vsebin oziroma CMS sistemov, namenjenih za postavitev spletne trgovine.

Pomembna plat nakupovanja preko svetovnega spleta je seveda dostava. Sistem dostave mora biti urejen tako, da je kupcu čimbolj prijazen, saj ga lahko v nasprotnem primeru v zadnjih korakih pred zaključkom nakupa odvrne od vaše spletne trgovine.

Seveda pa mora življenje olajšati tudi vam.

Shipping vtičnik oziroma dostavni vtičnik, ki ga razvija Pošta Slovenije oz. Moj paket, bo strankam olajšal nakupovanje, vam pa omogočil enostavno in natančno sledenje pošiljkam na poti do kupca. Trenutno vtičnik podpira platforme Prestashop, Magento in Woocommerce.

Drugi platformi, za kateri se lahko odločite pri postavitvi vaše nove spletne trgovine , pa sta med drugim še Joomla in Shopify.

Vsaka ima svoje pozitivne in manj pozitivne lastnosti, za katero od njih se boste odločili, pa je med drugim odvisno od velikosti vašega podjetja, od količine produktov, ki jih želite nuditi v svoji spletni trgovini ter od tega, ali želite odprtokodni ali zaprtokodni sistem.


Kaj je CMS?

Spletnim platformam z drugim izrazom rečemo tudi sistemi za upravljanje vsebin. Kratica CMS, ki se sicer kot taka uporablja tudi v slovenskem jeziku, pa izhaja iz angleškega izraza Content Management System.

Različni sistemi za upravljanje vsebin uporabniku omogočajo enostavno urejanje vsebine njegove spletne strani tudi, če sicer ni vešč pisanja kode.

Urejanje spletne strani lahko med drugim vključuje dodajanje in urejanje besedil, vstavljanje fotografij, grafik in drugih večpredstavnostnih elementov, brez da bi se moral lastnik spletne trgovine za to zanašati na osebo ali podjetje, ki je stran dejansko postavila.

Splet je instanten medij in informacije na njem izredno hitro zastarajo, kar pomeni, da morajo biti spletne strani podjetij, če želijo biti ta zanimiva za stranke, redno posodabljane. V tem primeru pride prav, da lahko uporabnik na svojo spletno stran sam dodaja vsebine in jih ureja.

Poznamo zaprtokodne in odprtokodne sisteme za upravljanje vsebin. V nadaljevanju na kratko o obeh opcijah ...

Pri zaprtokodnih sistemih bo vaša spletna trgovina na tujem strežniku, kar pomeni, da sta dostop in urejanje spletne strani otežena, pri odprtokodnih pa lahko vse nadgradnje in spremembe spletne strani uvajate sami, saj spletna stran gostuje na vašem strežniku (oz. takšnem, ki je pod vašim nadzorom).

Odprtokodni sistemi, kot so uvodoma omenjeni Magento, Woocommerce, Prestashop in Joomla, ponujajo uporabniku vse možnosti za urejanje spletne strani. Ker je spletna trgovina naložena na vašem strežniku, ni omejitev glede velikosti trgovine oziroma števila artiklov, ki jih ponujate, razen velikosti strežnika samega.

Zaprtokodni sistemi, kot na primer Shopify, sicer ponujajo uporabniku manjšo prilagodljivost, a hkrati tudi manj dela. Uporabniški vmesnik je v večini primerov povsem enostaven za uporabo. 


Magento

Magento je odprtokodni sistem za upravljanje vsebin, ki je med uporabniki eden najbolj priljubljenih.

Po nekaterih podatkih naj bi bilo od leta 2008, leta njegovega nastanka, na njem postavljenih preko 100.000 spletnih trgovin. Ker gre, kot rečeno, za odprtokodni sistem, ta ponuja uporabniku mnogo možnosti za spremembe in nadgradnjo.

Sistem omogoča tudi enostavnejšo in učinkovitejšo optimizacijo spletne trgovine, da se v spletnem iskalniku Google uvršča višje od ostalih.

Za nemoteno delovanje zahteva zmogljiv strežnik. Počasneje se nalaga od spletnih strani, postavljenih na nekaterih drugih platformah, poleg tega pa je menjava platforme težavna, saj se podatki na Magento izredno počasi prenašajo.

Magento ponuja dve platformi: Magento Open Source in Magento Commerce.

Prva je brezplačna za uporabo, druga (ki izhaja iz prve) pa je plačljiva, a ponuja več različnih funkcij. Namenjena je večjim podjetjem, ki potrebujejo tehnično podporo pri namestitvi, uporabi, konfiguraciji in pri odpravljanju težav.


Prestashop

Tudi Prestashop spada med odprtokodne sisteme, ki so brezplačni za uporabo in kot taki primerni za manjša podjetja, ki šele začenjajo poslovati in si zmanjšujejo stroške, kjer je le mogoče.

Ima enostaven uporabniški vmesnik, kar pomeni, da jo bodo brez težav uporabljali tudi nevešči posamezniki.

Ponuja več deset tisoč vtičnikov, s katerimi si je mogoče spletno trgovino oblikovati po svoje. Transakcije so zaščitene s SSL enkripcijo, kar uporabnike varuje pred spletnimi prevarami in krajami. Prestashop je sicer bolj primeren za manjše in srednje velike spletne trgovine.

Tako kot pri Magentu tudi pri sistemu Prestashop obstaja brezplačna, osnovna različica in plačljiva različica, ki ponuja napredno uporabniško izkušnjo in bolj profesionalni izgled spletne trgovine.

Prestashop nima uradne službe za pomoč uporabnikom, vendar se je v letih obstoja tega sistema oblikovala ogromna skupnost uporabnikov, ki si med seboj pogosto priskočijo na pomoč.


Woocommerce

Woocommerce je odprtokodna platforma, ki deluje na Wordpressu. Sicer je brezplačna, ponuja pa nekaj plačljivih dodatnih funkcij.

Platformo Woocommerce z veseljem uporabljajo popolni začetniki, všeč pa bo tudi bolj izkušenim uporabnikom, saj ponuja dostop do CSS, HTML in PHP kode.

Njena namestitev je enostavna in hitra, če imate že od prej postavljeno svojo Wordpress spletno stran. Woocommerce ponuja na tisoče tem, pri katerih lahko dodatno urejate vsak posamezen element.

Več kot tisoč vtičnikov omogoča 100-odstotno prilagodljivost spletne trgovine vašim potrebam in željam, a tu velja opozoriti, da preveč naloženih vtičnikov lahko spletno stran precej upočasni. Število vtičnikov je zato dobro omejiti, stran pa spreminjati s posegi v HTML, CSS ali jQuery kodo.

Woocommerce sam po sebi ne vsebuje elementov za zaščito pred spletnimi prevarami, kot je SSL certifikat, a je te elemente mogoče relativno enostavno dodajati. Platforma je popolnoma kompatibilna s takoimenovanimi »e-denarnicami«, kot je na primer PayPal.


Joomla

Joomla je brezplačna spletna platforma, katere namestitev je enostavna in hitra – opravili jo boste v zgolj nekaj minutah.

Ker ponuja veliko na področju urejanja vaše spletne trgovine, boste to zlahka redno prilagajali zahtevam optimizacije spletnih strani in s tem skrbeli za to, da se bo stran pojavljala na čimvišjih mestih v spletnih brskalnikih.

Joomla vam ponuja celo vgrajena orodja za optimizacijo spletne trgovine.

Preden se lotite poglobljenega urejanja spletne strani, si boste sicer morali vzeti nekaj časa in se dodobra spoznati s platformo, saj njena uporaba ni tako zelo intuitivna kot pri nekaterih drugih. Vseeno pa proces učenja dela z Joomlo ni zapleten in hitro ga boste osvojili. Urejanje strani preko Joomle naj bi bilo po pričevanjih uporabnikov precej podobno uporabi urejevalnikov besedila.

Preko Joomle lahko stran prevedete v več kot 70 različnih jezikov in tako dosežete bistveno širšo množico potencialnih kupcev.


Shopify

Shopify je ena najbolj priljubljenih zaprtokodnih platform za upravljanje vsebine.

Ponuja enostavno in učinkovito optimizacijo spletne strani ter 24-urno podporo uporabniku. Omogoča nakupovanje preko Facebooka, Amazona, Pinteresta, različnih mobilnih aplikacij in celo fizično prodajo. Za razliko od nekaterih drugih platform se spletna trgovina hitro nalaga.

Preko Shopifyja lahko prodajate tako fizične kot digitalne produkte – slednje lahko dostavljate preko e-pošte ali ponudite povezavo za prenos.

Kot mnoge druge platforme tudi Shopify ponuja številne dodatke (nekatere brezplačno, druge proti plačilu), s katerimi lahko še dodatno nadgradite svojo spletno trgovino. Shopify je plačljiva platforma, pri kateri je brezplačno le kratko preizkusno obdobje.


Pri izbiri platforme bodite pozorni na ...

V glavnem velja, da se ob izbiranju primerne platforme za vašo spletno trgovino ozrite po treh lastnostih:

1.) Bodite pozorni, da platforma ponuja pasovno širino in kapacitete, ki ustrezajo vašim potrebam. Nekatere platforme so prostorsko omejene, kar pomeni, da lahko na njih ponujate le določeno število izdelkov. Izberite platformo, ki vam ponuja dovolj prostora za neomejeno prodajo.

2.) Nujno izberite platformo, ki ščiti pred spletnimi tatvinami in prevarami. S tem zavarujete tako sebe kot svoje kupce.

3.) Vsaka spletna trgovina mora imeti tudi uporabniku prijazen uporabniški vmesnik, ki vam omogoča, da jo lahko brez večjih težav prilagajate svojim željam in potrebam. Poleg tega poskrbite tudi, da bo stran prijazna do kupcev, da bo pregledna in urejena in da bodo kupci na njej hitro in zlahka našli tisto, kar potrebujejo, saj vam bo v nasprotnem primeru prodaja hitro upadala – nihče namreč ne zdrži dolgo na strani, na kateri se ne znajde.


Vtičnik Pošte Slovenija

Za konec pa ne pozabite še na dostavo ...

Le-ta je eden najpomembnejših delov nakupovanja preko spleta (nakupovalnega procesa) in kot taka mora biti uporabniku čimbolj prijazna in mu omogočiti enostavno izbiro kraja dostave.

Temu so namenjeni različni dostavni vtičniki, eden od njih je tudi ta, ki ga razvija Pošta Slovenije.

Kompatibilen je s platformami Prestashop, Woocommerce za Wordpress in Magento.

Kupci lahko preko vtičnika izbirajo, kje bodo prevzeli naročilo; izberejo lahko dostavo na dom, na dogovorjeno lokacijo, kot je na primer delovno mesto, paket pa lahko prevzamejo tudi na bencinskem servisu, izbrani poslovalnici Pošte Slovenije ali v Paketomatu Pošte Slovenije.

Vtičnik ponuja redno posodabljan in aktualen seznam lokacij poštnih poslovalnic, Paketomatov in bencinskih servisov, ki se posodablja direktno iz Poštinih strežnikov. Vam kot podjetju pa omogoča sledenje pošiljk. Vse omenjeno vam prinaša večjo konkurenčnost na trgu. Najboljše od vsega pa je, da vam Pošta Slovenije ta vtičnik zagotovi popolnoma brezplačno.


Zaključek

Tako pri fizičnih kot pri spletnih trgovinah velja, da se bodo zadovoljne stranke v vašo trgovino rade vrnile, a njihovo zadovoljstvo ni odvisno le od tega, ali ponujate vse izdelke, ki jih potrebujejo.

Tudi najbolj založena trgovina bo imela slab obisk, če bo uporabniška izkušnja slaba.

Če želite svojim kupcem zagotoviti najboljšo možno izkušnjo nakupovanja preko spleta, izberite platformo oziroma sistem za upravljanje vsebine, ki bo kar najbolj ustrezal vašemu poslu.

S pomočjo vtičnika Pošte Slovenije pa dodatno strankam omogočite, da si same izberejo najboljšo možnost dostave in jim s tem nakupovanje pri vas naredite še bolj prijetno.

Komentarji
Napiši komentar Zapri okno za komentiranje
Please leave this blank